2013-03-28 |20:27:27 | Kategori:Allmänt

5 saker en förälder behöver veta om the host

Alltså,  jag blev en aning arg när jag läste den här artikeln, de trycker ju ner The Host ordenkligt! Men kortfattat för er som inte orkar läsa hela:
1. De säger att Bella och Edward från "Twilight-sagan" inte hade sex förns de gifte sig, men The Host har däremot en sexscen direkt i första filmen, vilket de riktar som om det är jättedålig för att Melanie fortfarande  är tonåring, och att det får ett dåligt inflytande på barn. (Alltså, om man kollar på dagens filmer liksom, vilken film har inte kärlek inblandat?  Helt plötsligt ska den här scenen bli värsta grej)
2. Hela Melanie- Jared, Ian- Wanda dramat anses som för mycket känslor, käns det som. Istället för Bella- Edward & Jacob triangeln, är det nu en kvadrat eller parallelogram som gäller, jag fattar inte vad som är konstigt med det, det är väl originelt?
3. Det här är något som är helt.. asså... De skriver att sportbilarna som sökarna kör i är väldigt löjliga, och det finns ingen mening med så iögonfallande transporter, men att de är coola att titta på och att tonåringara kommer att kräva en sådan! Vem är det som är löjlig???
4. Den här är bra. De skriver att framtiden inte är så dålig, och att alla människor är snälla och så, MEN att människorna kommer att tas över som värdar, så det  är ganska logiskt.
5. De skriver också att Meyer riktade The Host för vuxna, men det är självklart att alla fansen som förälskade sig i Bellas och Edwards kärlek också ville jämföra med Ian-Wanda-Melanie & Jared- käleken, så det är flest tonåringar som läser boken, även om den är 600 sidor lång.
 
Som jag upplevde det så vinklade de på att The Host har ett dåligt inflytande på tonåringar :0
Men jag tycker precis tvärtom, genom dina ögon beskriver hur riktig kärlek ser ut och hur komplecerat livet är, vilket gör att man längtar till att bli kär själv (om man inte blev det medans man läste böckerna i karaktärerna.)
 
Men jag rekomenderar att ni själva läser hela artiken HÄR...
  




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: