2013-04-05 |19:39:08 | Kategori:Allmänt

Saoirse intervju med The Sunday

 

Saoirse (uttalas SIR-sha, "som tröghet") Ronan spelar en utomjording och en människa i samma kropp i den nya romantiska science fiction-filmen "The Host", baserad på en bok av "Twilight"-serien författaren Stephenie Meyer. Ronan, som fyller 19 i april, är redan en erfaren thespian med en Oscar nick för sin insats i 2007 års "Försoning".

Är du ett fan av "Twilight" vampyr romantik bok och filmserie och dess författare, Stephenie Meyer? Är det vad drog du till "The Host"?
Ja, det var definitivt en av de drar för mig att arbeta med Stephenie. Jag hade läst den första "Twilight" bok när jag var 14 och gillade hur klart hon gjorde något som den första kärleken och upptäcka själv. Jag har inte sett många av filmerna, att vara ärlig - jag tror jag såg den första och den sista, men det var mer de böcker som jag gillade.

I "The Host" du spelar två karaktärer i en kropp på samma gång. Hur fick du bygger dem och skilja mellan två i skådespeleri?
Jag ville se till att karaktärerna var starka nog på egen hand att de kunde studsa varandra ändå fungera i harmoni hela historien. Så vi började utveckla vilken typ av accenter som de skulle ha. Och det var meningsfullt för en att vara mycket väl talat, mycket formulera, på alla sätt lugn och fridfull och positiv.Medan Melanie [människan] rör verkligen och när hon talar det kamp prata.

Är detta din första romantisk film?
Ja, det är min första film där romantik är i fokus för hela historien. Jag har haft romantiska scener innan, men det var den första där romantik var en stor del av filmen.

Så var det alls konstigt för dig att filma de romantiska scenerna, även om de var ganska tamt?
Nej, egentligen inte. De stunder när något sådant skulle vara konstigt [är] när du inte får med ditt CoStar, och lyckligtvis fick jag på med båda, och vi alla hade ett skratt tillsammans

Var det en karriär strategi för att göra en romantisk bly så att du inte skulle ses som en barnskådespelare?
Nej, inte alls. För att vara ärlig, jag har aldrig riktigt känt trycket av att behöva göra det. Jag känner att jag har haft tur eftersom jag har fått manus som har lämplig för min ålder.

Fame har varit en ganska blandad kompott för "Twilight" stjärnor. Du gillar din integritet. Är du alls oroad över potentiella intrång of Fame?
Jag försöker att inte bli orolig om det. Jag vet att det beror på hur filmen gör. Det kan bara bris genom och vi kommer alla att bli bra. Jag är mycket privata, och jag har ett liv som är separat från press och film, så jag skulle vilja behålla det så mycket som jag kunde.

Jag läste att din berömmelse i Irland redan har gjort det omöjligt för dig att gå i skolan. Är det sant?
Det gjorde det mycket svårt när jag var yngre, ja. När jag började gå till gymnasiet var jag borta för arbete och när jag kom tillbaka skulle jag bara varit nominerad till en Oscar. Och så var det en galen tid för mig. Jag har alltid älskat skolan. Men det var ganska svårt, eftersom jag bodde på landet på den tiden och det var en begränsad mängd skolor som jag kunde ha gått till, så jag hem skolad i ett par år.

Jag har märkt att unga brittiska skådespelare verkar generellt mer jordad och osannolikt att hamna i kvällstidningarna. Tror du att det är en kulturell skillnad?
Ja, jag tror det. Visst irländska och brittiska aktörer, inte bara vår kultur är mycket olika, men jag tror ibland vårt sätt att arbeta kan vara mycket olika också. Hem är inte så celeb-driven som det kan vara på andra ställen. Det är inte riktigt lika mycket en fascination eller ganska så mycket av ett mål, bara genom att ha underbara dramatiker och författare som spänner så långt tillbaka. Med denna typ av historien ger riktiga rötter som skådespelare.

Du var faktiskt född i Bronx, men uppvuxen i Dublin. Dina föräldrar gillade inte Amerika?
Nej, mina föräldrar älskar absolut Amerika, och jag älskar Amerika också, särskilt i New York. De bodde där i ungefär 15 år, och min mamma var övertygad om att hon skulle ha mig där, så jag skulle inte behöva gå igenom besväret att de hade med invandring och arbete. Men när jag var ca 3 år gammal, och de började fundera på skolor för att skicka mig till, ville de ta mig hem. De ville att jag skulle veta min familj och vet sina vänner





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: