2013-03-03 |20:07:25 | Kategori:Jennifer Lawrence

Exklusiv intervju med Jennifer Lawrence!!

HOLLYWOOD. 22 år gammal och med en lön på 63 miljoner kronor - per film. Och nu också med en Oscar under bältet. Jennifer Lawrence är Hollywoods nya superstjärna.
Ändå klagar hon på att hotellets minibar är för dyr.
- 40 kronor för en Snickers är alldeles för dyrt! Jag uppfostrades med att ha respekt för pengar, säger skådespelerskan när Expressen möter den hyllade skådespelerskan.


Pretentiös är det sista man kan beskylla Jennifer Lawrence för att vara, trots sin kritikerrosade karriär. I söndags vann hon en Oscar i kategorin Bästa kvinnliga skådespelerska för sin roll i "Du gör mig galen", en romantisk komedi som också genererat henne en Golden globe. Ändå står hon med båda fötterna på jorden. Hon skrattar högt och mycket. Har ingen publicist som står och lyssnar över axeln, som många andra unga stjärnor. Hon utstrålar självförtroende, men också ödmjukhet.

- Det är väldigt viktigt att separera jobbet från privatlivet, säger hon när Expressen träffar stjärnan på ett hotell i Hollywood.

HYLLAD FÖR KLÄNNINGEN:
Hon viftar skämtsamt bort Oscarstatyetten som att det "bara handlar om en befordran på jobbet".

- Jag skulle fortfarande vara lycklig, jag skulle fortfarande ha kvar mina vänner om jag inte vann.

Hon har på sig en kort, svart klänning som hon inte vet vem som designat. Hon har "precis lärt sig uppskatta mode lite grann". Innan kunde hon ta på sig vad som helst, påstår hon. I söndags blev hon hyllad för sin vita Dior-klänning, som hon tyvärr snavade på när hon skulle upp på scen.

- Jag försökte ta mig upp för trappan i min klänning, men det gick inte. Jag tror att jag klev på tyget, och så hade de precis vaxat golvet.

ANDRA NOMINERINGEN:
Men den uppmärksammade incidenten, fungerade snarare till hennes fördel, när hela publiken i Kodak Theatre visade sina sympatier och gav henne stående ovationer.

Detta var andra gången den blott 22-åriga skådespelerskan var med och tävlade i kategorin Bästa kvinnliga skådespelerska. 2011 nominerades hon också för sin roll i "Winter's bone". Däremellan har hon spelat Katniss Everdeen i serien "Hungerspelen". Första filmen spelade in otroliga 4,3 miljarder kronor och säkrade Jennifers stjärnstatus.

Du är ung, men har redan varit nominerad till en Oscar tidigare. Är du blasé?

- Nej, det är väldigt spännande. När jag först hörde det tänkte jag "WOW, vilken ära", men i nästa sekund funderade jag på vad jag skulle äta till frukost innan jag gick till jobbet. Sånt där sjunker aldrig riktigt in.

Du arbetar på i ett fasligt tempo. Du känner inte att du jobbar för mycket?

- Det kan jag göra - när jag jobbar. När jag sen är ledig längtar jag tillbaka till jobbet. Det har kanske med min ålder att göra. Jag vill resa och jobba. Om några år kommer jag säkert att vilja ta det lite lugnare, men inte just nu, säger hon och klunkar i sig en halv flaska vatten.

Du måste vara rik nu?

- Rik? Haha, nej. Men det skulle man kunna tro, skrattar skådespelerskan som tjänade 3, 5 miljoner kronor för första "Hungerspelen"-filmen, men enligt branschtidningen Hollywood reporter får hon 63 miljoner för den andra.

Vad unnar du dig?

- Jag gillar att kunna bjuda ut mina vänner på middag. De är alla jämgamla med mig och fattiga. Så jag gillar att kunna bjuda dem.

Vad har du för relation till pengar?

- Det påverkar mig inte. Jag kan fortfarande få ångest när parkering kostar 50 kronor, samtidigt som jag inser att det är orimligt. Jag uppfostrades med att ha respekt för pengar. Även om man har mycket. Därför är minibarer på hotell ett problem för mig. Ja, jag har råd med en Snickers för 40 kronor, men det är alldeles för dyrt. Jag kör samma bil som jag alltid gjort, och jag har inte köpt något hus än. Jag har råd att göra det, men jag tror inte att jag är redo för det än.

Bor du med dina föräldrar nu?

- Nej! Jag vet inte vad det är för rykte! När jag hörde att folk trodde det blev jag väldigt upprörd.

Varför?

- Bara tanken på att bo hemma gav mig migrän. Jag älskar mina föräldrar. Men jag flyttade hemifrån redan när jag var 14.

Din mamma har alltid varit stöttande, medan din pappa varit mer tveksam till ditt karriärsval. Hur känner han nu?

- Han vet fortfarande inte riktigt vad som pågår. Men han är stöttande och tycker att det är spännande.

Vad kan du säga om uppföljaren till "Hungerspelen"?

- Den kommer att bli väldigt bra. Lawrence (regissören, red.anm.) är en fantastisk visionär och har gjort ett fantastiskt jobb. Han har skapat en otroligt vacker värld.

Lever du drömmen?

- Ja, jag kan inte tänka mig något bättre, säger hon och ler med hela ansiktet.

Åh, Jennifer! Hon är så skön och rolig! // Bella 😊





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: